26 juni 2017

Crisis, onmacht en maatschappelijke verantwoordelijkheid

In Algemeen Dagblad van 15 januari jl. las ik een relevant bericht onder de titel "Topbazen leveren deel van salaris in". De crisis brengt een bewustwording op gang in het bedrijfsleven. De topman van NS neemt genoegen met een salaris dat 10% lager ligt dan dat van zijn voorganger. Bij printerfabrikant Océ zien tientallen topmanagers af van een salarisverhoging en de raad van bestuur geeft zijn bonussen terug. De bestuursvoorzitter van TNT ziet af van zijn salarisverhoging want "ik kan het niet verantwoorden voor mijn personeel en de samenleving als mijn inkomen fors omhoog gaat".

De crisis biedt nieuwe kansen

Vernieuwing gaat altijd gepaard met pijn. Geen enkele onderneming komt tot bloei zonder crisismomenten. In de natuur spreekt men over de creatieve destructie. Een oud bos gaat dood om een nieuwe plantengroei mogelijk te maken. Heel de natuur laat dit zien.

Barack Obama en de spirituele kracht van het vertrouwen

Tot grote verbazing van de wereld weet Barack Obama de harten van de Amerikanen te winnen en zelfs buiten Amerika is hij een bezielende figuur geworden. Op de een of andere manier weet hij het vertrouwen van de mensen te winnen. Wat is zijn kracht om mensen in beweging te zetten?

Wat is nu eigenlijk Business Spiritualiteit?

Wat is nu eigenlijk Business Spiritualiteit? Het blijft een vraag waar velen nog mee worstelen. In het kort is dit het antwoord op de vraag hoe een organisatie, wat voor soort organisatie ook, in onze turbulente omgeving zich staande kan houden en kan groeien.

Video

LAATSTE ARTIKELS

webdevelopment by wise-internet